Opäť sme raz skypovali s rodičmi, ako sa máme, čo nové, ako deti a podobne. Zdali sa mi trochu bez nálady, tak som sa opýtala čo sa deje. Rozpovedali mi svoju skúsenosť so Slovak Telekomom a ich vianočnou akciou. Keď skončili, vôbec som sa im nečudovala, že sú znechutení a rozčarovaní. Veď posúďte sami:
Otec je dlhoročný zákazník, ktorý využíva služby Slovak Telekomu už dlhé roky a v prípade pevnej linky dokonca už niekoľko desaťročí. V poslednom období sa vyskytlo niekoľko nepríjemných situácií: naúčtovanie pokuty 150e za setbox, ktorý vrátil, len ho zabudli zaevidovať do systému a otec musel dokazovať, že ho vrátil; naúčtovanie vyšších poplatkov za využívané služby; neodpísanie 10e bonusu z faktúry, ktorý mu dali ako kompenzáciu za spôsobené problémy ani po 4 mesiacoch. Keď otec vyššie opísané problémy reklamoval, dostal stručnú odpveď, že za to môže nikto konkrétne za to nemôže, len to niekto zabudol dať do systému.
Vrcholom negatívnych skúseností bol prípad z polovice novembra. Nakoľko rodičom končí viazanosť služby Magio TV a internetu, rozhodli sa predlžiť tieto služby a využiť vianočnú ponuku „Ó, darček mio!“. Dňa 7.11.2014 navštívili predajňu Telekomu, kde im predajca ponúkol akciu „Chytrý balík“ za 26e mesačne. Ako darček si vybral iPad AIR 16 GB s tým, že sa im navýši faktúra o 6e mesačne po dobu 24 mesiacov, a zároveň využijú 200e kupón, ktorý dostanú ako darček za predĺženie zmluvy. Tablet si mali vyzdvihnúť na predajni a doplatiť ešte v hotovosti 49e. Tieto podmienky im niekoľkokrát predajca potvrdil a rodičia podpísali „Dodatok k zmluve“, v ktorej si predĺžil viazanosť TV Magio, internetu a pevnej linky na ďalších 24 mesiacov za 32e mesačne. Záverom im predajca povedal, že nakoľko iPad nemajú na predajni, okamžite ho objedná a do 2-3 dní dostanú SMS výzvu na jeho prevzatie a tiež aj číslo zľavového kupónu.
Keď ani po 8 dňoch nič neprišlo, navštívil otec opätovne dňa 16.11.2014 opätovne predajňu a informoval sa na stav objednávky u prítomného pracovníka. Teraz to bol iný predajca ako v prvom prípade.Ten mu oznámil, že v systéme nie je žiadna objednávka na iPad. Keď mu otec spomenul výšku doplatku za iPad 49e, tak sa usmial, že kto mi to povedal, že je to lož a doplatok činí 249e. To dostalo otca do kolien, lebo tým cena iPadu vzrástla na neuveriteľných 593e (200e kupón + 144e navýšená faktúra + 249e doplatok) čo je nehoráznosť, priam úžera. Tento typ tabletu iPad mini s Retina displejom 16GB WiFi Cellular Silver sa dá v súčasnosti napríklad na stránke alza.sk kúpiť za 420e a k tomu je klávesnica zadarmo. To je o celých 173e menej ako v akcii u Telekomu.
Pre veľký úspech dňa 17.11.2014 otec do tretice navštívil predajňu Telekomu, kde už bol prítomný aj predajca, s ktorým prvý krát uzavrel Dodatok k zmluve. Ten mu zasa tvrdil, že cena doplatku za iPad je 49e. Keď mu otec povedal, že zavádza a na celú objednávku sa vykašľal, tak prehlásil, že za vzniknuté problémy môže vedúci a potom len „mlčal a gúľal očami“. V návale emócii zrušil otec „Dodatok k zmluve“ a odišiel z predajne, bez toho aby sa mi niekto ospravedlnil a navrhol riešenie.
Po vypočutí celej odysey sa vôbec mojim rodičom nečudujem, že sú znechutení a rozčarovaní. Odporučila som im, aby sa začali obzerať po inom operátorovi, lebo chvalabohu, dnes už nie sú monopolné Slovenské telekomunikácie!
A perlička na záver: pred troma rokmi otec po viac ako siedmych rokoch vymenil mobilného operátora T-mobile za O2, nakoľko mu "ako vernému zákazníkovi" ponúkali mobil v akcii za 50e a novým zákazníkom ho dávali za 1euro. No nekúp to!
Upresnenie:
Po komunikácii s marketingom v telekome, mi bolo vysvetlene, že sumu treba rátať ako doplatok 249eur + 144eur (6eurx24mesiacov). Takže cena zariadenia je 403eur, čo je štandardná cena.